Äntligen dags för första tredje deltävlingen i landets mest överskattade TV-spektakel! Jag är lite sent ute, trodde det började 21.00 (har inte det uppskrivit på kalendern, då det som sagt inte är viktigt alls). Schyffert har blivit gammal, men Gina har fått ett så pass stort hårsvall att man inte märker Henriks förfall.
 
Bidrag 1: SaRaha - Kizunguzungu
Så det första bidraget är alltså ett afrikanskt bidrag, av den mest ariska människan i arenan. Låttiteln är Kizunguzungu, betyder yrsel, och med tanke på yrseln jag fick av det framträdandet ska jag nog gå och spy av mig lite nu. I övrigt var det inte mycket att hänga i den afrikanska julgranen.
 
Bidrag 2: Swingfly & Helena Gutarra -  You Carved Your Name
Så, Swingfly har dumpat den dyngsnygga tjejen från när han gjorde Me and My Drum? Hon som var det enda positiva med honom. Lite swängig låt måste jag medge. Men om vi ska vara ärliga, Swingfly är kass utan sin rödhåriga donna. Dansarna såg ut som en blandning mellan Mad Max-galningar och mobbade engelska skolungdomar, det är ju ett plus i mellosammanhang iaf.
 
Bidrag 3: SMILO – Weight of the World 
HAHAHAHA! Vad fa-an vare som hade skrivit låten? Tecknade jävla hipster. Angående bandet, jag vet inte. Är det typ grabbar som är lite för sena på elektropojkbands-tåget? Tankarna började snurra i deras förvirrade skallar: "vi är inte för gamla än!", men jo, det är ni ju.
 
Bidrag 4: After Dark - Kom ut som en stjärna
Rutiner lyser när försnacket handlar om hur man bäst döljer en penis och bygger egna bröst. Sedan utbryter det ett fantastiskt mellospektakel om hur man kommer ut ur garderoben som en stjärna (kom igen, alla förstod vad de menade). Glitter, vingar, två olika klänningar, transvestitdansare, nästan allt som har med mello att göra. Dock är ju låten och rösten saker som ger en mord i tankarna, vilket var lite synd. 
 
Åh, vad jag avskyr alla jävla mellansnack under Melodifestivalen någonsin. Vägrar ens ge det en chans, pisspaus.
 
Bidrag 5: Lisa Ajax - My heart wants me dead
Lisa Ajax, egentligen heter hon Francis, men hon skäms. Deadpool-skämt, hade ni varit smarta nog att sett filmen så hade ni fattat. "När hon var ung, så hade hon Amy Diamond som idol" Motherfucker, AMY DIAMOND ÄR TOLV ÅR GAMMAL, OKEJ? Vägrar inse sanningen, och det står jag för. Nåväl, nu ska alltså en 6-åring sjunga om kärlek, lego och plusplus. Dansarna den här gången kör på någon slags Alladin/hipstermumie-stil, och Francis kör på glittrlig klänning och NHL-fuskkoden för stort ansikte. Själva låten kan jag inte klaga på, ingen vinnare i slutändan, men det är även långt ifrån att vara Kizunguzungu.
 
Bidrag 6: Boris Rene - Put your love on me
Fotbollsspelare som gillar raka puckar, ingen logik, men väl dumt. Modern Lou Bega som vill att vi ska puta våran love på honom, är det här hans sätt att komma ut ur garderoben som en stjärna? Tyckte jag så Hysén i publiken. I övrigt verkar han gilla för små saker, hattar, kavajer osv. Francis ansikte går fetbort med andra ord.
 
Bidrag 7: Oscar Zia - Human
Hahaha! Klart det är massa barn som skriker och LIDER innan Oscar ska upp på scenen. SLUTA FÖRSÖK DRA SKÄMT SCHYFFERT! OCH VAD FAN ÄR DET FÖR FOLK SOM SKRIVIT LÅTEN NU? HIPSTERN FRÅN FÖRUT SER JÄVLA NORMAL UT NU, FÖRBANNADE JÄVLA AMISHFOLK, VARFÖR ÄR NI SÅ RÄDDA FÖR TEKNIK?! Gud, det har gått en sekund av låten och jag hatar redan allt, svartklädd, instoppad tröja med uppvikta ärmar, slow-motion och en svår frisyr. Låtmässigt lär han gå till final, men nu vet vi ju alla att mello inte handlar om talang, utan om underhållning. Din tråkiga jävel.
 
 

Kommentera

Publiceras ej